Орязаха ни бюджета, съкращаваме хора
Анастас Георгиев,
и.д. изпълнителен директор на Агенцията по вписвания
- Г-н Георгиев, вярно ли е, че от 6 месеца Агенцията по вписвания не е плащала на фирмите, които поддържат Търговския регистър?
- Не е най-вярното нещо. Не знам за кои фирми става въпрос. Имаме различни фирми, които поддържат Търговския регистър. Нямаме чак такива огромни задължения. Има забавяне, не мога да отрека. Това се дължи до голяма степен на тежкото положение с бюджета на агенцията, който е крайно недостатъчен и е силно намален - с около 55% спрямо миналата година. Затрудненията се дължат на това.
- Вярно ли е, че половин година се забавят плащанията към фирмите, които поддържат Търговския регистър?
- Чистим ритмично тези плащания, които са от стария период. Работим в момента по едно споразумение за подписване на график за погасяване на тези задължения - в следващите 3-4 месеца да ги изчистим.
- Една от фирмите се е оплакала, че не сканира документите, което влиза в задълженията й, защото не било платено, затова служителите ви го правели?
- Така е. На консорциума дължим около 600 хиляди лева. Поради липсата на средства този договор беше прекратен в края на м.г. И оттогава наши служители започнаха да сканират фирмените дела. Тези служители, които работят с граждани, ги пренасочихме да сканират. От вчера с 38 бройки съкратихме щата. Спряно е допълнителното материално стимулиране и подобряване на материалната база, закупуване на техника и т.н. Няма достатъчно човешки ресурси. Правим каквото можем.
- Колко фирми са се пререгистрирали до момента? Срокът изтича на 31 декември 2010 г.
- Към 31.12.2007 г. бяха 1 200 000 фирми. Към настоящия момент те са не повече от 300 хиляди. До края на годината около 900 хиляди остават да се пререгистрират. Най-вероятно от тях 500 хил. ще бъдат еднолични търговци, около 200-250 хиляди ще бъдат юридическите лица.
- Няма как да успеят. Какво ще правите?
- Обективно невъзможно е да успеят. Ще се чудим какво да ги правим.
- Защо се бавят толкова сделките с имоти?
- Става дума за столицата, където сделките са повече. В страната стават ден за ден - днес внасяш, утре получаваш. Макар и рядко в столицата в агенцията идват сделки с огромни имоти. Но това са изолирани случаи. Нормално се справяме между 3 и 5 дни.
- Кое е актуалното в момента в работата ви?
- В момента е най-важно хората да не чакат последния момент, за да донесат годишните си финансови отчети. Срокът е до 30 юни, да не се трупат на опашка до последния ден. И ако може, по интернет да го направят.
Антония Кюмюрджиева
http://paper.standartnews.com/bg/article.php?d=2010-06-02&article=326947